راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه تهران

11 09 2023 21:15

کد خبر : 9438585

تعداد بازدید : 1130

بسمه تعالی

راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد سال  1402

دانشگاه تهران

ضمن عرض تبریک، خیر مقدم و آرزوی یک دوره تحصیلی موفق برای پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی  1403-1402 در دانشگاه تهران، توجه پذیرفته‌شدگان محترم را به نکات ضروری در مورد نحوه ثبت نام الکترونیکی، مدارک مورد نیاز جلب می نماید:

 

الف ) مقررات ثبت نام :

- ثبت نام الکترونیکی کلیه پذیرفته شدگان الزامی است .

- پذیرفته شدگان محترم می توانند جهت ثبت نام الکترونیکی به نشانی : reg.ut.ac.ir  مراجعه و وارد سامانه شوند. (راهنمای لازم برای چگونگی ثبت نام در نشانی مذکور وجود دارد.)

- بازه زمانی ثبت نام الکترونیکی از روز یکشنبه مورخ 1402/6/26الی روز چهارشنبه  مورخ 1402/6/29و ثبت نام حضوری روز دوشنبه مورخ 1402/7/3لغایت چهارشنبه مورخ 1402/7/5می باشد.

- پذیرفته شدگان جهت ثبت نام حضوری از دوشنبه مورخ 1402/7/3لغایت چهارشنبه مورخ 1402/7/5 از ساعت 8 صبح لغایت 14 به آدرس خیابان کارگرشمالی، کوچه مهر، دانشکده گردشگری دانشگاه تهران، طبقه همکف مراجعه نمایند.

– مدرک / گواهی مربوط به پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر ( با استفاده از سهمیه / بدون استفاده از سهمیه ) در هنگام ثبت نام الکترونیکی باید بارگذاری و سپس اصل آن به پردیس/ دانشکدگان / دانشکده  محل قبولی باید ارایه شود .

- کلیه پذیرفته‌شدگان لازم است برای درخواست تاییدیه تحصیلی مقطع قبلی در مراحل ثبت نام غیر حضوری – پردازش استعلام سوابق تحصیلات دانشگاهی بر روی لینک مربوط به نشانی: https://estelam.msrt.ir  کلیک نموده و پس از ثبت اطلاعات، کدپیگیری دریافت نمایند. پذیرفته شدگان لازم است در مرحله بعدی  ثبت نام الکترونیکی در دانشگاه کد پیگیری دریافت شده از سامانه مذکور را در محل مشخص شده در سامانه درج نمایند. رکوردهای سوابق تحصیلات دانشگاهی توسط پذیرفته شده قابل مشاهده می باشد و در صورت مغایرت باید از دانشگاه قبلی خود پیگیری نماید تا پاسخ استعلام اصلاح گردد. در صورت عدم وصول تاییدیه تحصیلی ، ثبت نام آنان در نیمسال بعدی امکان پذیر نخواهد بود

 

ب ) جدول شهریه پذیرفته شدگان : دوره‌های نوبت دوم و روزانه شهریه پرداز و مجازی مقطع کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه تهران :

- شهریه مصوب هیات امنای دانشگاه برای ورودی های سال 1402  به شرح ذیل می باشد ، پذیرفته شدگان لازم است مبلغ علی الحساب را (تا اعلام دقیق میزان شهریه )در زمان ثبت نام الکترونیکی پرداخت نمایند .

 

شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد   ورودی سال تحصیلی 1403-1402( به ریال)

      دوره

گروه آموزشی

شهریه ثابت

هر واحد متغیر نظری

هرواحد متغیر عملی

هر واحد پایان نامه

نوبت دوم

علوم انسانی وعلوم رفتاری

042ر447ر25

910ر510 ر4

 583 ر 783ر 6

738ر941ر16

سایر گروه‌ها

231ر236ر28

199ر786ر6

155ر158ر10

738ر941ر16

آموزش های الکترونیکی(مجازی)

علوم انسانی و علوم رفتاری

  895 ر898 ر 22

298ر545ر6

298ر 545 ر6

0

سایر گروه‌ها

175ر378ر25

621ر181ر8

621ر181ر8

0

 شهریه دانشجویان دوره روزانه اتباع کشور افغانستان  که از طریق آزمون پذیرفته شده اند،80درصدشهریه فوق می باشد.

 شهریه دوره کهاد برابر دروس کارشناسی ارشد مطابق مصوبات هیات امنای دانشگاه می باشد.

دانشجویان مقطع ارشد دوره روزانه برای نیمسال های مازاد به سقف مجاز تحصیل و دانشجویان مهمان یا انتقال به دانشگاه در دوره‌های نوبت دوم مطابق جدول فوق هزینه پرداخت می کنند.


 

شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد(پردیس های کیش- البرز- ارس-قشم(خلیج فارس)- کاسپین) سال تحصیلی 1403-1402 (به ریال)

گروه آموزشی

شهریه ثابت

واحد نظری

واحد عملی

جبرانی نظری

جبرانی عملی

پایان نامه

علوم انسانی - علوم رفتاری

418ر954ر86

440ر695ر8

925ر066ر11

967ر742ر4

454ر114ر7

605ر738ر21

سایر گروه‌ها

785ر716ر106

442ر695ر8

927ر066ر11

967ر742ر4

454ر114ر7

605ر738ر21

 

تذکر مهم : پس از ثبت نام الکترونیکی شهریه پرداختی به هیچ عنوان مسترد نمی گردد.  در ضمن تخفیف/تقسیط شهریه امکان پذیر نمی باشد.

 

- پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر با استفاده از سهمیه در دوره نوبت دوم با توجه به پرداخت شهریه ایشان در قالب سنوات مجاز دوره تحصیلی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و پیگیری از طریق اداره کل شاهد و ایثارگر دانشگاه ، از پرداخت شهریه معاف هستند.

- برای پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر بدون استفاده از سهمیه در آزمون ، لازم است پس از ثبت نام الکترونیکی بلافاصله مدرک / گواهی شاهد و ایثارگری خود رااز طریق پست الکترونیکی اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر ( amoozesh_shahed@ut.ac.ir ) ارسال و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایند . در صورت تایید اداره مذکور شهریه از آنان دریافت نمی شود . بر این اساس پس از ثبت نام  حضوری  با ارایه اصل مدرک شاهد و ایثارگری به اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه نیز مراجعه نمایند .

 

ج ) موارد مربوط به وضعیت نظام وظیفه طبق مقررات مندرج در دفترچه شماره 1 راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سال 1402 :

-دارا بودن اصل برگ اعزام به خدمت مهلت دار. ( بدون غیبت )

- دارا بودن اصل کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت هوشمند معافیت دایم ( کفالت ، پزشکی ، ... ) ،.

- مشمولان دارای برگ معافیت موقت بدون غیبت ( پزشکی ، کفالت و سایر ... ) در مدت اعتبار آن .

- دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ 31 /6 /1402 در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل می شوند.

- فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا زمان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.

-  اصل موافقت نامه رسمی از اداره عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و اصل موافقت نامه رسمی از یگان مربوط برای پرسنل ارتش ، وزارت دفاع و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و موافقت بالاترین مقام برای کارکنان متعهد خدمت در سازمان ها یا وزارتخانه ها با ارایه گواهی اشتغال به خدمت .

- طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی دارای معافیت تحصیلی حوزه،  که اشتغال به تحصیل همزمان آنها در دانشگاه با حوزه مورد تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان و اصفهان واقع شود می توانند از معافیت تحصیلی حوزه استفاده کنند . ثبت نام اینگونه پذیرفته شدگان منوط به ارائه موافقت نامه ادامه تحصیل از یکی مراکز فوق می باشد. ادامه تحصیل آنان نیز در هر نیمسال منوط به ارایه موافقت حوزه علمیه مربوط می باشد.  بدیهی است در صورت کتمان موضوع به محض اطلاع در هر مرحله از ادامه تحصیل ایشان جلوگیری به عمل خواهد آمد و حق هیچگونه اعتراضی را ندارد .

- دانشجویان انصرافی در صورتی که در سقف مجازسنوات تحصیلی اولیه از تحصیل انصراف داده و همچنین  از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و یا رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید،بیش از یکسال سپری نشده باشد و مضافا" مشروط به اینکه از تاریخ 1390/8/22 به بعد،از امتیاز یک بار انصراف، استفاده نکره باشند.

-پذیرفته شدگانی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه هستند لازم است قبل از ثبت نام الکترونیکی، جهت دریافت نامه ترخیص از خدمت، از طریق سامانه جامع آموزش دانشگاه - قسمت پیشخوان خدمت - قسمت بررسی مسائل آموزشی دانشجو - گزینه ترخیص از خدمت سربازی را انتخاب نمایند تا نامه ترخیص از خدمت به پست الکترونیکی (ایمیل ایشان) ارسال گردد. بدیهی است ثبت نام این قبیل پذیرفته شدگان منوط به ارائه نامه ترخیص خدمت از یگان محل خدمت یا مدیریت وظیفه عمومی ناجا و ثبت درخواست معافیت تحصیلی در سامانه (epolice.ir) و پیگیری تایید تایید آن از پردیس/ دانشکدگان /دانشکده محل قبولی می باشد . در غیر این صورت ثبت نام پذیرفته شدگان در حال انجام خدمت سربازی به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌باشد.

-پذیرفته شدگان جدیدالورود مشمول خدمت نظام وظیفه ، موظف هستند بلافاصله پس از ثبت نام ،جهت  درخواست معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل  به سامانه وظیفه عمومی ناجا(epolice.ir) قسمت خدمات وظیفه عمومی –خدمات اینترنتی وظیفه عمومی مراجعه  نمایند. (لازم است  در خصوص درج کد 6 رقمی نام دانشگاه – پردیس/ دانشکدگان/دانشکده محل تحصیل و رشته  در سامانه مذکور دقت شود و کد 6 رقمی از این جدول  استخراج  شود ) سپس  تایید معافیت تحصیلی خود را از  واحد  محل تحصیل پیگیری نمایند . ثبت نام دانشجوی مشمول خدمت نظام وظیفه در نیمسال بعدی منوط به وصول معافیت تحصیلی تاییدشده می باشد. . جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباط با  سازمان مذکو  به شرح   پایگاه اطلا رسانی به نشانی" www.vazifeh.police.ir"  پایگاه فرهنگی سرباز به نشانی:www.vazifeh.ir ، کانال خبری  سربازی    @khabaresarbazi  کانال خبردار @vazifeh_ir    سامانه پیامکی 11206010 و سامانه تلفن گویا 096480 مراجعه نمایید.

 

تذکر مهم : سنوات تحصیلی کارشناسی ارشد  از نظر سازمان وظیفه عمومی ناجا حداکثر 3 سال است .

 

د )  تکمیل فرم ها ی ثبت نام و تایید در سامانه ثبت نام :

- تعهدنامه آموزش رایگان و مقررات ثبت نام برای پذیرفته شدگان دوره روزانه ( فرم الف )

- تعهدنامه مقررات ثبت نام برای پذیرفته شدگان دوره های روزانه روزانه نوبت دوم و روزانه شهریه پرداز و مجازی و ... ( فرم ب )

- رویت و تکمیل مرامنامه انضباطی دانشجویان دانشگاه ( مربوط به شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه )

- تکمیل تعهدنامه ثبت نام در سامانه ثبت نام ، ویژه پذیرفته شدگان ( اتباع خارجی ) فرم شماره 6

 

* تذکرات مهم :

بر اساس مقررات وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری تحصیل همزمان دانشجو ممنوع می باشد . هر زمان مشخص شود که دانشجو ، تحصیل همزمان بدون مجوز داشته ازادامه تحصیل محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از نامبرده سلب می گردد.

- بارگذاری تمامی مدارک خواسته شده با توجه به شرایط پذیرفته شده الزامی است .

- تایید نهایی ثبت نام پذیرفته شدگان دوره های ؛ نوبت دوم ، روزانه شهریه پرداز و مجازی  منوط به واریز شهریه تعیین شده (علی الحساب) می باشد .

-مدارک معادل : ادامه تحصیل افرادی که دارای مدارک استخدامی ، داخلی و یا با عنوان « معادل » می باشند . ضمن رعایت بخشنامه 77633/2 مورخ 92/5/28، منوط به تایید دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می باشد . بدیهی است صرفاً تاییدیه تحصیلی و یا قبولی در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل ، مجوز ثبت نام در دانشگاه نمی باشد.

- طبق بخشنامه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری لازم است تمامی پذیرفته شدگان پرسشنامه پایش سلامت را تکمیل نمایند.

- در صورت مغایرت تاریخ دانش آموختگی با تاریخ اعلام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور ، قبولی پذیرفته شده لغو می گردد .

- چنانچه معدل پذیرفته شده با اطلاعات پرتال مغایرت داشته باشد ( معدل گواهی ارایه شده ، از معدل اعلامی به سازمان سنجش آموزش کشور کمتر باشد ) ثبت نام موقت انجام می شود ولی ادامه تحصیل و تایید پذیرش نهایی پذیرفته شده ، منوط به اظهار نطر سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

-کلیه پذیرفته شدگان مشمول خدمت نظام وظیفه ، موظف هستند در اسرع وقت پس ازتایید  ثبت نام با اخذ فرم درخواست معافیت تحصیلی برای اخذ معافیت تحصیلی از طریق  سامانه epolice.ir  اقدام نمایند . ثبت نام دانشجوی مشمول خدمت نظام وظیفه  در نیمسال بعدی منوط به وصول معافیت تحصیلی تاییدشده می باشد.

- در صورتی که تعداد متقاضیان ادامه تحصیل در دوره های پردیس بین المللی کیش و پردیس البرز به حدنصاب نرسد ، پذیرفته شدگان مربوط جهت تعیین تکلیف و ادامه تحصیل در اولویت های بعدی سازمان سنجش آموزش کشور معرفی خواهند شد .

- لازم است پس از اخذ کارت دانشجویی در هنگام ثبت نام حضوری در نگهداری کارت دانشجویی خود دقت نمایید . در صورت مفقود شدن یا درخواست هرگونه تغییرات صدور مجدد کارت، منوط به طی مراحل و پرداخت هزینه مربوط خواهد بود .

- پذیرفته شدگان محترم می‌توانند پس از مطالعه دقیق راهنمای ثبت نام در صورت وجود سئوال و ابهام ( اشکالات فنی سامانه ، برنامه انتخاب واحد ، زمان دقیق حضور ، مدارک تحصیلی لازم، امور نظام وظیفه و معافیت تحصیلی ، شهریه و ... ) از طریق پست الکترونیکی به نشانیsd.ut.ac.ir: جهت رفع مشکل ارتباط برقرار نمایند .

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری در سامانه ثبت نام

1- صفحه اول و دوم  شناسنامه ( در صورت وجود توضیحات صفحه آخر شناسنامه )

2- کارت ملی ( پشت و رو )

3- دانشنامه یا گواهی موقت کارشناسی که در آن معدل دوره کارشناسی قید شده باشد ، (نامه معرفی به نظام برای افراد مشمول نظام وظیفه مورد قبول می باشد.)

4 -فرم مخصوص میانگین تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر دوره های کارشناسی ویژه پذیرفته شدگانی که در زمان ثبت نام آزمون ، دانشجوی سال آخر بوده و تا تاریخ ثبت نام الکترونیکی موفق به دریافت مدرک تحصیلی خود نشده اند و تا تاریخ 1402/6/31فارغ التحصیل می شوند ، لازم است همان فرم را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند  و موظف هستند تا پایان نیمسال اول تحصیلی اصل گواهی موقت پایان تحصیلات مقطع مذکور را به اداره آموزش محل تحصیل تحویل دهند.

توضیح : دانش آموختگان کارشناسی قبل از تاریخ 1401/6/31موظف هستند گواهی موقت فارغ التحصیلی یا دانشنامه خود را در سامانه بارگذاری نمایند .

5- حکم مرخصی سالانه یا موافقت نامه  ً کتبی و بدون قید و شرط بالاترین مقام سازمان متبوع با ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شده ً ، ویژه شاغلین در موسسات و دوایر دولتی .

6- مجوز تحصیل همزمان طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ( مشمول خدمت نظام وظیفه برای استفاده همزمان از معافیت تحصیلی ) از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان یا اصفهان 

7- کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت هوشمند معافیت دایم ( پزشکی ، کفالت و ... ) /برگ اعزام به خدمت مهلت دار / نامه یا مجوز مربوط برای متعهدین خدمت در سازمان ها / سایر موارد مربوط به افراد مشمول نظام وظیفه

8- مدرک معتبر سطح 2 ( تایید شده توسط حوزه های علمیه قم و خراسان ) برای فضلا و طلاب حوزه های علمیه ، پذیرفته شده در گروه علوم انسانی با تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر 1402/6/31

9- مدرک / گواهی پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر ( با استفاده از سهمیه ایثارگری / بدون استفاده از سهمیه ایثارگری )

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام حضوری

      لازم است پذیرفته شدگان عزیز اصل مدارک اعلام شده برای  ثبت نام الکترونیکی  (بجز تصویر کارت ملی و شناسنامه) را در موعد ثبت نام حضوری به پردیس/ دانشکدگان/ دانشکده محل تحصیل تحویل دهند .

 

با آرزوی موفقیت

معاونت علمی دانشکده گردشگری

 

 

برچسب